Teaching strategies in CLIL approach: a reading activity about “The Colour Monster”
Autor/a
Novell, Magda
Carreres, Sílvia
Data de publicació
2024ISSN
2938-9593
Resum
This article deals with the outcomes of a Content and Language Integrated Learning (CLIL) lesson in English about Shared Reading of an adaptation, by the teachers, of the book “The Colour Monster” by Anna Llenas. The session was carried out with second graders from a state school in Gràcia (Barcelona) and coteaching was adopted as a pedagogical methodology. Different strategies of Classroom Interactional Competence (CIC) are analysed to determine which of them are useful and work out in this reading activity as well as the benefits that Shared Reading contributes to students’ comprehension.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió publicada
Llengua
English
Matèries (CDU)
00 - Ciència i coneixement. Investigació. Cultura. Humanitats
Paraules clau
Lingüística
Linguistics
Comprensió lectora
Aprenentatge integrat de continguts i llengües (CLIL)
Competència interaccional a l'aula (CIC)
Estratègies d'interacció
Coensenyança
Comprensión lectora
Aprendizaje integrado de contenidos y lengua (CLIL)
Competencia interactiva en el aula (CIC)
Estrategias de interacción
Coenseñanza
Reading comprehension
Classroom Interactional Competence (CIC)
Content and Language Integrated Learning (CLIL)
Interaction strategies
Coteaching
Pàgines
23
Publicat per
Universitat Internacional de Catalunya
Col·lecció
1; 1
Publicat a
CLIL Journal
Citació
Novell, Magda; Carreres, Sílvia. Teaching strategies in CLIL approach: a reading activity about “The Colour Monster”. CLIL Journal, 2024, 1(19, p. 1-23. Disponible en: <https://raco.cat/index.php/CJ/article/view/430054>. Fecha de acceso: 3 oct. 2024. DOI: 10.60940/cjv1n1id430054
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Vol. 1 No 1 [8]
Drets
CC-BY 4.0
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/