Profesionales del futuro: la formación por competencias a través de la co-presentación
Data de publicació
2020ISSN
2604-5893
Resum
This article presents a practical experience that allows to develop different competences of the language learning and literacy III subject in a single activity. At the Universitat International de Catalunya, the co-presentation proposes students to unify different knowledge to respond to a specific subject matter challenge: presenting, analyzing and evaluating a work prepared by another team of students. For the development of this methodological strategy it is possible to take into account some considerations such as the context, the planning of the subject and the preparation of university professors in participatory issues for its operation. A university experience that proposes to review classic teaching praxis and complement them with more active ones for a professional preparation in competence. In this way, it is sought to apply the subject, qualification and transversal competences in an operative way through the systematization of the co-presentation activity.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Castellano
Matèries (CDU)
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Paraules clau
Innovació docent
Capacitat crítica
Educació superior
Participació
Treball en grup
Innovación docente
Capacidad crítica
Educación superior
Participación
Trabajo en grupo
Teaching innovation
Critical capacity
Higher education
Participation
Group work
Pàgines
11
Publicat per
Universitat Autònoma de Barcelona
Col·lecció
3; 1
Publicat a
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Citació
Graell, Mariona. Profesionales del futuro: la formación por competencias a través de la co-presentación. CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, 2020, 3(1), p. 45-55. Disponible en: <https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v3-n1-graell>. Fecha de acceso: 12 sep. 2024. DOI: 10.5565/rev/clil.39
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/