De la didàctica de les llengües a la didàctica del plurilingüisme
Autor/a
Moore, Emilee
Llompart, Júlia
Fecha de publicación
2019ISSN
2604-5893
Resumen
The article sets out from research carried out over the past several decades in the broad field of language teaching and learning. It first proposes that plurilingual competence should be considered the foundation for and aim of language teaching and learning. It then traces some of the major didactic approaches based on the plurality of languages and cultures that have emerged over the past 30 years in Europe. Extending from these, the article then discusses how the so-called didactics of plurilingualism may be organised at different levels of action: macro, meso and micro. Finally, an example of a plurilingual teaching approach is offered and some challenges for the future are introduced.
Tipo de documento
Artículo
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
Català
Materias (CDU)
8 - Lingüística y literatura
Palabras clave
Didáctica del plurilingüismo
Competencia plurilingüe
Enfoque plural
Secuencias didácticas plurilingües
Didàctica del plurilingüisme
Competència plurilingüe
Enfocament plural
Seqüències didàctiques plurilingües
Teaching and learning plurilingualism
Plurilingual competence
Pluralistic approaches
Plurilingual teaching sequences
Páginas
9
Publicado por
Universitat Autònoma de Barcelona
Colección
2; 2
Publicado en
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Citación
Moore, Emilee; Llompart, Júlia. De la didàctica de les llengües a la didàctica del plurilingüisme. CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, 2019, 2(2), p. 57-65. Disponible en: <https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v2-n2-moore-llompart>. Fecha de acceso: 12 sep. 2024. DOI: 10.5565/rev/clil.27
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/