The teaching and learning of social studies in primary and secondary education
Autor/a
Tosar, Breo
Fecha de publicación
2018ISSN
2604-5893
Resumen
A society can only make progress if its members are educated to be intelligent, reflective thinkers and problem-solvers. . Schools play an indispensable role in this view of education. If schools are one of the key motors of progress for any society, students need to be continually challenged in the Social Studies classroom. The critical approach is key to understand Social Studies in a global and democratic society, because it is oriented to thinking reflectively about controversial issues. This approach can also be implemented through an additional language.
Tipo de documento
Artículo
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
English
Materias (CDU)
8 - Lingüística y literatura
Palabras clave
CLIL
Alfabetització crítica
Estudis socials
Tècnica de peixera
Història oral
Educació primària
CLIL
Alfabetización crítica
Estudios sociales
Técnica de la pecera
Historia oral
Educación primaria
CLIL
Critical literacy
Social studies
Fishbowl technique
Oral history
Primary education
Páginas
4
Publicado por
Universitat Autònoma de Barcelona
Colección
1; 1
Publicado en
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Citación
Tosar, Breo. The teaching and learning of social studies in primary and secondary education. CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, 2018, 1(1), p. 49-52. Disponible en: <https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v1-n1-tosar>. Fecha de acceso: 9 sep. 2024. DOI: 10.5565/rev/clil.8
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/