Ryming the rhythmand measuring the metre: pooling music & language in the classroom
Autor/a
Viladot, Laia
Casals, Albert
Data de publicació
2018ISSN
2604-5893
Resum
Songs are part of the teaching-learning processes of the language. However, music can contribute much more, in line with the proposals of the European Music Portfolio project: A Creative Way into Languages (EMP-L). In this article, placing ourselves in the shared space between music and language, we present three illustrative activities of linguistic work that can be developed from music. Finally, we defend the importance of looking for teaching-learning formulas that integrate different types of languages, in a holistic, vivid, and motivating concept of the curriculum.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió publicada
Llengua
English
Matèries (CDU)
78 - Música
Paraules clau
Música
Aprenentatge d'idiomes
Activitats a l'aula
Aprenentatge integrat
Música
Aprendizaje de idiomas
Actividades en el aula
Aprendizaje integrado
Music
Language learning
Classroom activities
Integrated learning
Pàgines
7
Publicat per
Universitat Autònoma de Barcelona
Col·lecció
1; 1
Publicat a
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Citació
Viladot, Laia; Casals, Albert. Ryming the rhythmand measuring the metre: pooling music & language in the classroom. CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, 2018, 1(1), p. 37-43. Disponible en: <https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v1-n1-viladot-casals>. Fecha de acceso: 9 sep. 2024. DOI: 10.5565/rev/clil.6
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/