Mostra el registre parcial de l'element
STEM education in childhood: perceptions of teachers
dc.contributor.author | Fuertes Camacho, M. Teresa | |
dc.contributor.author | Fernández Morilla, Mónica | |
dc.date.accessioned | 2023-03-29T14:00:47Z | |
dc.date.available | 2023-03-29T14:00:47Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Fuertes Camacho, M. Teresa; Fernández Morilla, Mónica. STEM education in childhood: perceptions of teachers. TECHNO Review: International Technology, Science and Society Review, 2023, 13(2), p. 1-14. Disponible en: <https://journals.eagora.org/revTECHNO/article/view/4789>. Fecha de acceso: 29 mar. 2023. DOI: 10.37467/revtechno.v13.4789 | ca |
dc.identifier.issn | 2695-9933 | ca |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12328/3649 | |
dc.description.abstract | The skills promoted by STEM education are part of basic literac,y and some coun-tries are beginning to recognise their importance in the educational policies of the stage of children from 3 to 6 years old, to develop critical thinking and scientific skills. In this exploratory research, early childhood education teachers were asked about issues related to the meaning, skills, types of activities, needs, obstacles and challenges to integrate it in early childhood education classrooms, as well as about the possibilities of cooking workshops as a laboratory for STEM education. | en |
dc.description.abstract | Las habilidades promovidas por la educación STEM forman parte de la alfabetización básica y algunos países están empezando a reconocer su importancia en las políticas educativas, en la etapa de 3 a 6 años, para favorecer el desarrollo de competencias científicas y pensamiento crítico. En esta investigación exploratoria se pregunta a profesorado de educación infantil cuestiones relativas al significado, las habilidades, el tipo de actividades, las necesidades, los obstáculos, y los retos a los que se enfrentan para integrarla en las aulas de educación infantil, y las posibilidades que ofrecen los talleres de cocina como laboratorio para la educación STEM. | es |
dc.format.extent | 14 | ca |
dc.language.iso | spa | ca |
dc.publisher | Eurasia Academic Publishing Group | ca |
dc.relation.ispartof | TECHNO Review: International Technology, Science and Society Review | ca |
dc.relation.uri | https://journals.eagora.org/revTECHNO/article/view/4789 | ca |
dc.rights | © GKA Ediciones, authors. Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada. | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | |
dc.subject.other | Educació STEM | ca |
dc.subject.other | Educació Infantil | ca |
dc.subject.other | Tallers de cuina | ca |
dc.subject.other | Formació docent | ca |
dc.subject.other | Habilitats STEM | ca |
dc.subject.other | Laboratori de cuina | ca |
dc.subject.other | Competències | ca |
dc.subject.other | Educación STEM | es |
dc.subject.other | Educación infantil | es |
dc.subject.other | Talleres de cocina | es |
dc.subject.other | Formación docente | es |
dc.subject.other | Habilidades STEM | es |
dc.subject.other | Laboratorio de cocina | es |
dc.subject.other | Competencias | es |
dc.subject.other | STEM education | en |
dc.subject.other | Early childhood education | en |
dc.subject.other | Cooking workshops | en |
dc.subject.other | Teacher training | en |
dc.subject.other | STEM skills | en |
dc.subject.other | Kitchen laboratory | en |
dc.subject.other | Competencies | en |
dc.title | STEM education in childhood: perceptions of teachers | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | ca |
dc.subject.udc | 37 | ca |
dc.identifier.doi | https://dx.doi.org/10.37467/revtechno.v13.4789 | ca |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Educació [109]