A simplified scheme for piezoelectric anisotropic analysis in human vertebrae using integral methods
Data de publicació
2018ISSN
1024-123X
Resum
This paper outlines a computational model for the analysis of the piezoelectric behaviour of the vertebral body remodelling process. Particular attention is paid to the algorithms for the simulation of the stress energy density for each point of the geometry and the distribution of the density in the bone. In addition, the model takes into account the piezoelectric effect and the anisotropy (transversal isotropy) of the bone. A model for internal anisotropic piezoelectric bone remodelling of a human vertebra is discussed in detail. The model consists of the implementation of an algorithm which includes the elastic and electric variables in a single equation using boundary element method. The presented results show a good agreement with biological data and the model does not include any electric additional charge.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Anglès
Matèries (CDU)
51 - Matemàtiques
Paraules clau
Matemàtiques
Matemáticas
Mathematics
Pàgines
9
Publicat per
Hindawi
Col·lecció
2018
Publicat a
Mathematical Problems in Engineering
Citació
De J. Duarte, Vannessa; Thoeni, Klaus; Garzón-Alvarado, Diego [et al.]. A simplified scheme for piezoelectric anisotropic analysis in human vertebrae using integral methods. Mathematical Problems in Engineering, 2018, 2018, 2783867. Disponible en: <https://www.hindawi.com/journals/mpe/2018/2783867/>. Fecha de acceso: 21 mar. 2023. DOI: 10.1155/2018/2783867
Enllaç al document relacionat
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Ciències Bàsiques [65]
Drets
© 2018 Vannessa de J. Duarte et al. This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License, which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/