Show simple item record

dc.contributor.authorServei de Biblioteca - Universitat Internacional de Catalunya
dc.date.accessioned2022-03-10T11:41:32Z
dc.date.available2022-03-10T11:41:32Z
dc.date.issued2022-03-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12328/3173
dc.description.abstractSeguint amb la setmana temàtica pel Dia de la Dona, us volem fer una pregunta: què en sabeu de la Marlene Dietrich? Dietrich va néixer el 1901 a Berlín, on va créixer i començar la seva carrera cinematogràfica i musical. No va ser fins al 1930, coincidint amb el gran impacte de la crisi del 1929 i l’inici de la influència de Hitler a la societat alemanya, que va ser reclamada a Hollywood arran del seu paper a The Blue Angel (1930) i Morocco (1930). Com va apuntar Charles Higham , Dietrich es va convertir en un símbol de l’Alemanya lliure i una inspiració pels alemanys expatriats que es restablien a l’altre cantó de l’Atlàntic. Tanmateix, als Estats Units va portar un canvi cultural en la moda i va ser una gran influència per les dones. A Morocco, Dietrich apareix per primer cop vestida amb esmòquing d’home en una escena on feia un petó a una dona. Aquest fet va deixar impactada a tota la societat del moment. El 1933, en un viatge de Nova York a París, l’actriu va rebre un telegrama del Prefecte de Policia parisenca on era amenaçada de ser arrestada immediatament si apareixia per la ciutat vestida d’home. Dietrich va arribar a París amb vestit d'home, abric masculí, boina i ulleres de sol. Malgrat que la policia l’estava esperant a l’estació, no va ser arrestada i se li van demanar disculpes dies més tard. L’actriu també és símbol de l’antinazisme i lluita contra l’antisemitisme durant la Segona Guerra Mundial. Un cop Estats Units va entrar a la guerra, en diverses ocasions va traslladar-se a primera línia per actuar davant les tropes aliades i recolzar als soldats ferits. A la biblio de Barcelona disposem de dues de les seves grans pel·lícules: Testigo de cargo (1957) i ¿Vencedores o vencidos? El juicio de Nuremberg (1961). Voleu saber més sobre ella? Recomanem: Földessy, Gábor. (2017). A foreign “affair” on the domestic scene: Marlene Dietrich’s contributions to U.S. cinema, society, and culture. Americana - E-Journal of American Studies in Hungary, 13(1).ca
dc.format.extent3ca
dc.language.isocatca
dc.publisherServei de Biblioteca - Universitat Internacional de Catalunyaca
dc.relation.ispartofInstagram - Servei de Biblioteca (@bibliouic) - UIC Barcelonaca
dc.relation.urihttps://www.instagram.com/p/Ca6p4e5NrCd/
dc.subject.otherBibliotequesca
dc.subject.otherBiblioteconomiaca
dc.subject.otherBibliotecases
dc.subject.otherBiblioteconomíaes
dc.subject.otherLibrariesen
dc.subject.otherLibrarianshipen
dc.titleQuè en sabeu de la Marlene Dietrich?ca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/imageca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapca
dc.subject.udc02ca


Files in this item

 
 
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint