Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorServei de Biblioteca - Universitat Internacional de Catalunya
dc.date.accessioned2022-03-10T11:41:32Z
dc.date.available2022-03-10T11:41:32Z
dc.date.issued2022-03-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12328/3173
dc.description.abstractSeguint amb la setmana temàtica pel Dia de la Dona, us volem fer una pregunta: què en sabeu de la Marlene Dietrich? Dietrich va néixer el 1901 a Berlín, on va créixer i començar la seva carrera cinematogràfica i musical. No va ser fins al 1930, coincidint amb el gran impacte de la crisi del 1929 i l’inici de la influència de Hitler a la societat alemanya, que va ser reclamada a Hollywood arran del seu paper a The Blue Angel (1930) i Morocco (1930). Com va apuntar Charles Higham , Dietrich es va convertir en un símbol de l’Alemanya lliure i una inspiració pels alemanys expatriats que es restablien a l’altre cantó de l’Atlàntic. Tanmateix, als Estats Units va portar un canvi cultural en la moda i va ser una gran influència per les dones. A Morocco, Dietrich apareix per primer cop vestida amb esmòquing d’home en una escena on feia un petó a una dona. Aquest fet va deixar impactada a tota la societat del moment. El 1933, en un viatge de Nova York a París, l’actriu va rebre un telegrama del Prefecte de Policia parisenca on era amenaçada de ser arrestada immediatament si apareixia per la ciutat vestida d’home. Dietrich va arribar a París amb vestit d'home, abric masculí, boina i ulleres de sol. Malgrat que la policia l’estava esperant a l’estació, no va ser arrestada i se li van demanar disculpes dies més tard. L’actriu també és símbol de l’antinazisme i lluita contra l’antisemitisme durant la Segona Guerra Mundial. Un cop Estats Units va entrar a la guerra, en diverses ocasions va traslladar-se a primera línia per actuar davant les tropes aliades i recolzar als soldats ferits. A la biblio de Barcelona disposem de dues de les seves grans pel·lícules: Testigo de cargo (1957) i ¿Vencedores o vencidos? El juicio de Nuremberg (1961). Voleu saber més sobre ella? Recomanem: Földessy, Gábor. (2017). A foreign “affair” on the domestic scene: Marlene Dietrich’s contributions to U.S. cinema, society, and culture. Americana - E-Journal of American Studies in Hungary, 13(1).ca
dc.format.extent3ca
dc.language.isocatca
dc.publisherServei de Biblioteca - Universitat Internacional de Catalunyaca
dc.relation.ispartofInstagram - Servei de Biblioteca (@bibliouic) - UIC Barcelonaca
dc.relation.urihttps://www.instagram.com/p/Ca6p4e5NrCd/
dc.subject.otherBibliotequesca
dc.subject.otherBiblioteconomiaca
dc.subject.otherBibliotecases
dc.subject.otherBiblioteconomíaes
dc.subject.otherLibrariesen
dc.subject.otherLibrarianshipen
dc.titleQuè en sabeu de la Marlene Dietrich?ca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/imageca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapca
dc.subject.udc02ca


Ficheros en el ítem

 
 
 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir