The representation of graphene in the online press of the United States, the United Kingdom, and Spain
Autor/a
Guasch, Blanca
Cortiñas-Rovira, Sergi
González, Marta
Justel Vázquez, Santiago
Peña, Javier
Fecha de publicación
2019ISSN
1932-8036
Resumen
Graphene is the first two-dimensional material discovered by humans. It was isolated for the first time in 2004 and is being established as a revolutionary material for the 21st century. This study presents an analysis of the quantitative and qualitative contents from all news about graphene published online in The New York Times (United States), The Guardian (United Kingdom), and El País (Spain) from October 2004 to October 2017. We evaluate the media’s coverage of a new, revolutionary material such as graphene in terms of the volume of news items per year and the authorship and treatment, thematic focus, and content of the articles—from both a quantitative and a qualitative perspective. This analysis offers insights into the knowledge transfer about graphene and can serve as a model to the materials science communication field.
Tipo de documento
Artículo
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Versión publicada
Lengua
Inglés
Materias (CDU)
316 - Sociología. Comunicación
Palabras clave
Grafè
Ciència i mitjans de comunicació
Comunicació científica
Divulgació de ciència i tecnologia
Representacions de ciència i tecnologia
Comunicació de grafè
Anàlisi de premsa en línia
Grafeno
Ciencia y medios
Comunicación científica
Divulgación de ciencia y tecnología
Representaciones de ciencia y tecnología
Comunicación de grafeno
Análisis de prensa online
Graphene
Science and the media
Science communication
Popularization of science and technology
Representations of science and technology
Communication of graphene
Online press analysis
Páginas
25
Publicado por
University of Southern California
Colección
13;
Publicado en
International Journal of Communication
Citación
Guasch, Blanca; Cortiñas, Sergi; González, Marta [et al.]. The representation of graphene in the online press of the United States, the United Kingdom, and Spain. International Journal of Communication, 2019, 13, p. 966–990. Disponible en: <https://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/9843>. Fecha de acceso: 27 ene. 2022.
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Comunicació [97]
Derechos
© 2019 (Blanca Guasch, Sergi Cortiñas, Marta González, Santiago Justel-Vázquez, and Javier Peña). Licensed under the Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives (by-nc-nd).
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