En un noble i constant esforç, transmetre el gust de saber
Visualitza/Obre
Autor/a
Sales i Coderch, Jordi
Data de publicació
2021ISSN
2604-0530
Resum
En aquest text s’intenta, a partir del que és el nucli de l’acció del professor a l’aula, saber transmetre el gust de saber, explicar els problemes posteriors a l’establiment d’un sistema educatiu universal de llarga escolarització obligatòria. El nucli del treball escolar, l’ensenyament, es basa en el conreu de les disciplines científiques, literàries, filosòfiques, socials, artístiques i tècniques que tenen la seva pròpia dinàmica de transmissió intergeneracional. A la passió per l’assignatura, cal sumar-hi la passió per l’alumne, és a dir, confiar en la formació racional del ciutadà. Tot això demana molta paciència davant les tensions, les presses i les pressions que actuen sobre l’escola.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Català
Matèries (CDU)
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Paraules clau
Filosofia de l’educació
Pedagogia
Didàctica
Filosofía de la educación
Pedagogía
Didáctica
Philosophy of education
Pedagogy
Didactics
Pàgines
14
Publicat per
Universitat Internacional de Catalunya
Col·lecció
5;
Publicat a
Revista d’Humanitats
Citació
Sales i Coderch, Jordi. En un noble i constant esforç, transmetre el gust de saber. Revista d’Humanitats, 2021, 5, p. 28-41. Disponible en: <https://raco.cat/index.php/humanitats/article/view/390928>. Fecha de acceso: 30 jul 2021. DOI: 10.34810/humanitatsn5id390928
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Número 5 [9]