Determinants of on-line booking loyalties for airline ticket purchasing
Autor/a
Llach Pagès, Josep
Marimon, Frederic
ALONSO ALMEIDA, MARIA DEL MAR
Bernardo Vilamitjana, Mercè
Fecha de publicación
2013-04Otros títulos
Determinants of online booking loyalties for the purchasing of airline tickets
ISSN
0261-5177
Resumen
The aim of the present study is to understand the impact of e-quality on costumer’s loyalty in the context of the online airplane ticket purchase. For this purpose, quality is divided in two dimensions: functional quality (based on E-S-QUAL model) and hedonic quality. The methodology applied was administered to 617 consumers of on-line airplane tickets via an airline’s website in 2009. Structural Equation Models were applied to study the impact. The results show that the functional and hedonic quality are positive significant for loyalty through perceived value. From a managerial perspective, this paper provides advice for the airline industry in the development of e-commerce to take advantage of the current situation of disintermediation and to achieve the loyalty of customers.
Tipo de documento
Artículo
Versión del documento
Versión aceptada
Lengua
Inglés
Materias (CDU)
33 - Economía
Palabras clave
Línies aèries
Airlines
Líneas aéreas
Fidelitat a una marca
Customer loyalty
Fidelización del cliente
Comercio electrónico
Comerç electrònic
Electronic commerce
Páginas
24
Publicado por
Elsevier Ltd
Colección
35;
Publicado en
Tourism Management
Citación
Llach, Josep; Marimon Viadiu, Frederic; Alonso-Almeida, María del Mar; Bernardo, Mercè. «Determinants of online booking loyalties for the purchasing of airline tickets». Tourism Management, 2013, vol. 35, p. 23-31. Disponible en: <https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0261517712000945>. Fecha de acceso: 03 jul. 2019. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2012.05.006
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