The management of agrarian cooperatives: cooperatives’ typologies in the olive oil sector in Spain
Fecha de publicación
2010-10ISSN
1582-3458
Resumen
Cooperatives are the basis of the social economy in many agricultural sectors. The present research work investigates the management situation of the olive oil cooperatives in Spain. The study identifies a typology of cooperatives based on their attitudes towards to the sector: three categories are established and described attending its productivity activity, financial activity and commercial activity. The study concludes with important managerial aspects of olive oil cooperatives in Spain.
Tipo de documento
Artículo
Versión del documento
Versión aceptada
Lengua
English
Materias (CDU)
33 - Economía
Palabras clave
Administració
Management
Segmentació de mercat
Market segmentation
Segmentación del mercado
Cooperatives
Cooperative societies
Cooperativas
Páginas
14
Publicado por
The Bucharest University of Economic Studies
Colección
11; 4
Publicado en
Review of International Comparative Management
Citación
Montegut Salla, Yolanda; Cristóbal Fransi, Eduard; Marimon Viadiu, Frederic. «The management of agrarian cooperatives: cooperatives’ typologies in the olive oil sector in Spain». Review of International Comparative Management, 2010, vol. 11, núm. 4, p. 719-732. Disponible en: <http://www.rmci.ase.ro/>. Fecha de acceso: 25 jun. 2019
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/