The spanish e-retailing customers segmentation
Data de publicació
2010-12ISSN
1582-3458
Resum
This article analyses different factors that influence the purchasing behaviour of online supermarket customers. These factors are related to both the appearance of the website as well as the processes that take place when making the purchase. Based on these analyses, the various groups of consumers with homogenous behaviour are studied. The analysis also allows the quality of the service offered by this kind of establishment to be defined, as well as the main dimensions in which it develops. In the conclusions, factors which should influence the manager of an online supermarket to improve the quality of its service are given.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió acceptada
Llengua
English
Matèries (CDU)
33 - Economia
Paraules clau
Supermercats
Supermarkets
Supermercados
Comerç electrònic
Electronic commerce
Comercio electrónico
Marketing
Màrqueting
Segmentació de mercat
Market segmentation
Pàgines
20
Publicat per
The Bucharest University of Economic Studies
Col·lecció
11; 5
Publicat a
Review of International Comparative Management
Citació
Cristóbal Fransi, Eduard; Marimon Viadiu, Frederic; Daries, Natalia; Montegut Salla, Yolanda. «The spanish e-retailing customers segmentation». Review of International Comparative Management, 2010, vol. 11, núm. 5, p. 779-798. Disponible en: <http://www.rmci.ase.ro/>. Fecha de acceso: 25 jun. 2019
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/