The singularity of agrarian cooperatives management: cooperatives positioning in the olive oil sector in Spain
Data de publicació
2011-06ISSN
1833-3850
Resum
Cooperatives are the basis of the social economy in many agricultural sectors. This research work investigates
the management situation of the olive oil cooperatives in Spain. The study identifies a typology of cooperatives
based on their attitudes towards the sector. A positioning map of the different types of cooperatives is then
established on the basis of their characteristics. The study concludes with important managerial aspects of
cooperatives.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió acceptada
Llengua
English
Matèries (CDU)
33 - Economia
Paraules clau
Administració
Management
Segmentació de mercat
Market segmentation
Segmentación del mercado
Cooperatives
Cooperative societies
Cooperativas
Pàgines
15
Publicat per
Canadian Center of Science and Education
Col·lecció
6; 6
Publicat a
International Journal of Business and Management
Citació
Montegut Salla, Yolanda; Cristóbal Fransi, Eduard; Marimon Viadiu, Frederic. «The singularity of agrarian cooperatives management: cooperatives positioning in the olive oil sector in Spain». International Journal of Business and Management, 2011, vol. 6, núm. 6, p. 16-30. Disponible en: <http://www.ccsenet.org/journal/index.php/ijbm/article/view/10806>. Fecha de acceso: 25 jun. 2019. https://doi.org/10.5539/ijbm.v6n6p16
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/