Show simple item record

dc.contributorVidal i Raméntol, Salvador
dc.contributorUniversitat Internacional de Catalunya. Departament de Ciències de l'Educació
dc.contributor.authorBalaguer Fàbregas, Carme
dc.date.accessioned2023-03-29T16:00:05Z
dc.date.available2023-03-29T16:00:05Z
dc.date.issued2011-04-12T18:45:58Z
dc.date.issued2010-03-24
dc.date.issued2009-07-08
dc.date.issued2010-03-24
dc.identifier9788469310144
dc.identifierhttp://www.tdx.cat/TDX-0324110-111008
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10803/9348
dc.identifierB-9542-2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10803/9348
dc.description.abstractLa tesi pretén demostrar la validesa d'un programa d'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques a l'educació primària, en base a un reforçament de la lectura dels problemes matemàtics. La fonamentació teòrica d'aquest programa és la Concepció Constructivista de l'Ensenyament i Aprenentatge i la metodologia utilitzada en la implementació del programa és l'ensenyament i aprenentatge estratègic , aplicat segons la seqüència metodològica proposada per Monereo. Un altre element determinant va ser la presentació de continguts molt contextualitzats a la realitat del grup al qual es va aplicar el programa. Els resultats aconseguits van confirmar la millora de rendiment dels infants des d'un punt de vista conceptual i procedimental, però sobretot una millora actitudinal relativa a un increment de motivació per la tasca. Els principis psicopedagògics en els que es fonamenta el model d'intervenció són: Prevenció del fracàs, atenció a la diversitat, foment del pensament crític, motivació, globalització i contextualitzacó i ensenyament estratègic.
dc.description.abstractLa tesis pretende demostrar la validez de un programa de enseñanza y aprendizaje de las matemáticas en la Educación Primaria, en base a un refuerzo de la lectura de los problemas matemáticos. El fundamento teórico de este programa es la Concepción Constructivista de la Enseñanza y el Aprendizaje y la metodología utilizada en la implementación del programa es la enseñanza y aprendizaje estratégico, aplicada según la secuencia metodológica propuesta por Monereo. Otro factor determinante ha sido la presentación de contenidos muy contextualizados a la realidad del grupo al cual se ha aplicado el programa. Los resultados logrados han confirmado la mejora de rendimiento del alumnado desde un punto de vista conceptual y procedimental, pero sobretodo una mejora actitudinal relativa a un incremento de motivación por la tarea. Los principios psicopedagógicos en los que se fundamenta el modelo de intervención son: Prevención del fracaso, atención a la diversidad, fomento del pensamiento crítico, motivación, globalización y contextualización y enseñanza estratégica.
dc.description.abstractThe thesis aims to demonstrate the validity of a program of teaching and learning mathematics in primary education, based on strengthening the reading of mathematical problems. The theoretical foundation of this program is the Constructivist Conception of Teaching and Learning and the methodology used in implementing the program is learning strategies, applied according to methodological sequence, proposed by Monereo. Another important factor has been that contents of learning activities are highly contextualised to the real life of the group to which the program has been implemented. The results obtained have confirmed the improvement in student performance both in conceptual and procedural contents, but especially on attitudinal contents due to increased motivation for the task. Psycho-educational principles in underpinning the intervention model are: Prevention of failure, attention to diversity, promotion of critical thinking, motivation, globalization and contextualization and strategic teaching
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.languagecat
dc.publisherUniversitat Internacional de Catalunya
dc.rightsADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.sourceTDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subjectLearning difficulties in reading and maths
dc.subjectenseñanza contextualizada
dc.subjectmodel globalizado de enseñanza de las matemáticas
dc.subjectmotivación
dc.subjectatención a la diversidad
dc.subjectestrategias de aprendizaje
dc.subjectDificultades de apren
dc.subjectensenyament contextualitzat
dc.subjectmodel globalitzat d'ensenyament de les matemàtique
dc.subjectmotivació
dc.subjectatenció a la diversitat
dc.subjectestratègies d'aprenentatge
dc.subjectDificultats d'aprenentatge de la lectura i de les
dc.subjectlearning strategies
dc.subjectattention to diversity
dc.subjectglobal model in maths teaching
dc.subjectcontextulized teaching
dc.subjectDidàctica de las matemàtiques
dc.subject373
dc.subject51
dc.titleLectura Estratègica dels Problemes Matemàtics a l'Educació Primària
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint