Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor
dc.contributorVilanou, Conrad
dc.contributorCamps Bansell, Jaume
dc.contributorUniversitat Internacional de Catalunya. Departament de Ciències de l'Educació
dc.contributor.authorUreta i Buxeda, Xavier
dc.date.accessioned2023-03-29T15:59:59Z
dc.date.available2023-03-29T15:59:59Z
dc.date.issued2014-03-21T11:02:02Z
dc.date.issued2014-03-21T11:02:02Z
dc.date.issued2014-02-24
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10803/132283
dc.identifierB 8062-2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10803/132283
dc.description.abstractLa pedagogia ha quedat com desplaçada de les escoles. Si bé des del segle XVIII s’ han reconegut les aportacions fetes per grans pensadors i personalitats acreditades com a pedagogs, els posseïdors d'un títol en pedagogia no han acabat de tenir cabuda a les institucions educatives, ni tan sols a partir d’un reconeixement específic oficial. En aquest treball, després de fer una anàlisi inicial sobre aquestes qüestions, a partir de la mirada fenomenològica hermenèutica del relat de la seva història de vida, l’autor tracta de fonamentar la necessitat de la incorporació a les institucions educatives de la figura del pedagog professional. En el seu relat, la part central de la tesi descriu la seva experiència professional de gairebé quaranta anys a diverses escoles i institucions, dels quals trenta ha ocupat diversos càrrecs de responsabilitat. Al llarg de la narració d’aquesta experiència s’hi troben situacions i vivències personals que, a partir de la seva lectura, poden evocar en el lector espais de reflexió pedagògica sobre temes relacionats en quatre àmbits: el de les persones, el de les institucions, l’escolar, i el cívico-polític. A mode de conclusions, se suggereixen pistes de reflexió pedagògica i línies d’acció conduents a la definició i els requisits que ha de reunir un pedagog professional expert.
dc.format441 p.
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.languagecat
dc.publisherUniversitat Internacional de Catalunya
dc.rightsL'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.sourceTDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subjectPedagogia
dc.subjectHistòria de vida
dc.subjectFenomenologia
dc.subjectHermenèutica
dc.subjectExperiència Personal
dc.subjectExpertesa
dc.subjectEducació
dc.subject371
dc.titleVers la identitat del pedagog: una construcció vital i professional
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Fitxers en aquest element

FitxersGrandàriaFormatVisualització

No hi ha fitxers associats a aquest element.

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix