Show simple item record

dc.creatorAndújar López, Isabel
dc.date.accessioned2019-04-23T10:47:27Z
dc.date.available2019-04-23T10:47:27Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12328/866
dc.description.abstractEl joc es converteix en un problema de salut quan la persona perd el control de la seva conducta, anteposant-ho a les seves obligacions socials i familiars. Diversos estudis sobre el joc demostren que és una conducta iniciada en l'adolescència. La prevenció en salut es mostra fonamental en aquesta etapa del desenvolupament del jove, moment en el qual s'estableixen patrons de conducta. El propòsit d'aquest treball és realitzar un programa de prevenció orientat a evitar el joc patològic en adolescents. Els seus objectius són: Prevenir conductes que deriven en joc patològic per a adolescents; reduir o limitar les hores de joc, fomentant conductes i activitats alternatives; i fomentar la integració i participació del jove al programa com a mitjà d'assimilació dels conceptes exposats i mantenir la seva atenció en el curs del programa. Aquest programa es basa en el model Precedeix i en la teoria Cognitiu-Social de Bandura. Està dirigit a joves de tots dos sexes, escolaritzats a Terrassa, d'entre 15 i 17 anys. Les variables d'interès són edat, sexe; edat, professió i situació social dels seus pares; entorn social, accés a internet. No es considerarà si el jove ha tingut problemes similars precedents. Constarà de sis sessions de 1h. en les quals s'explicaran les conseqüències del joc patològic i la forma d'adquisició d'aquesta conducta, la relació conductual del jove entorn del joc, els factors de risc i protecció que envolten al joc, i es fomentarà l'autoconcienciación del jove referent a la seva conducta, tenint també en compte el seu entorn social. Es realitzarà una sessió final evaluativa d'anàlisi de funcionament i avaluació del programa tant per part del jove com del ponent. Els resultats esperats de la implementació del programa són: Un millor control i coneixement del joc, reducció del temps de joc i el reconeixement de patrons de conducta inadequats per part del jove.ca
dc.description.abstractEl juego se convierte en un problema de salud cuando la persona pierde el control de su conducta, anteponiéndolo a sus obligaciones sociales y familiares. Diversos estudios sobre el juego demuestran que es una conducta iniciada en la adolescencia. La prevención en salud se muestra fundamental en esta etapa del desarrollo del joven, momento en el que se establecen patrones de conducta. El propósito de este trabajo es realizar un programa de prevención orientado a evitar el juego patológico en adolescentes. Sus objetivos son: Prevenir conductas que derivan en juego patológico para adolescentes; reducir o limitar las horas de juego, fomentando conductas y actividades alternativas; y fomentar la integración y participación del joven en el programa como medio de asimilación de los conceptos expuestos y mantener su atención en el curso del programa. Este programa se basa en el modelo Precede y en la teoría Cognitivo-Social de Bandura. Está dirigido a jóvenes de ambos sexos, escolarizados en Terrassa, de entre 15 y 17 años. Las variables de interés son edad, sexo; edad, profesión y situación social de sus padres; entorno social, acceso a internet. No se considerará si el joven ha tenido problemas similares precedentes. Constará de seis sesiones de 1h. en las que se explicarán las consecuencias del juego patológico y la forma de adquisición de esta conducta, la relación conductual del joven entorno al juego, los factores de riesgo y protección que rodean al juego, y se fomentará la autoconcienciación del joven al respecto de su conducta, teniendo también en cuenta su entorno social. Se realizará una sesión final evaluativa de análisis de funcionamiento y evaluación del programa tanto por parte del joven como del ponente. Los resultados esperados de la implementación del programa son: Un mejor control y conocimiento del juego, reducción del tiempo de juego y el reconocimiento de patrones de conducta inadecuados por parte del joven.es
dc.format38 p.
dc.languagespa
dc.publisherUniversitat Internacional de Catalunya
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.sourceRECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.otherAdolescentsca
dc.subject.otherJocca
dc.subject.otherAddiccióca
dc.subject.otherLudopatiaca
dc.subject.otherJoc patològicca
dc.subject.otherPrevenció en salutca
dc.subject.otherPrograma Precedeixca
dc.subject.otherPaper d'infermeriaca
dc.subject.otherTeories psicològiquesca
dc.subject.otherTeories psicològiques per a l'aprenentatgeca
dc.subject.otherAdolescenteses
dc.subject.otherJuegoes
dc.subject.otherAdicciónes
dc.subject.otherLudopatíaes
dc.subject.otherJuego patológicoes
dc.subject.otherPrevención en saludes
dc.subject.otherPrograma Precedees
dc.subject.otherRol de enfermeríaes
dc.subject.otherTeorías psicológicases
dc.subject.otherTeorías psicológicas para el aprendizajees
dc.subject.otherAdolescentsen
dc.subject.otherGamblingen
dc.subject.otherAddictionen
dc.subject.otherPathological gamblingen
dc.subject.otherHealth preventionen
dc.subject.otherPrecede programen
dc.subject.otherNursing roleen
dc.subject.otherPsychological theoriesen
dc.subject.otherPsychological theories for learningen
dc.titlePrograma de prevención orientado a evitar el Juego Patológico en Adolescenteses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.subject.udc614


Files in this item

 
 
 
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint