Search
Now showing items 1-6 of 6
Holistic approaches to develop sustainability and research competencies in pre-service teacher training
(Sustainability, 2018-10)
Since the Sustainable Development Goals (SDGs) came into effect, both UNESCO and other international organisations recommend empowering youth to implement the SDGs in universities. Getting started with ...
Evaluar competencias en sostenibilidad en los grados y posgrados de educación: propuesta de un instrumento
(Enseñanza de las Ciencias, 2019)
Este estudio presenta una revisión de competencias genéricas en sostenibilidad (CS) en Educación Superior y proporciona una compilación de estas CS mediante una rúbrica que sirve como instrumento para ...
Religions and global sustainability. A research study in Catalonia (Spain)
(European Journal of Sustainable Development, 2016)
There is very little scientific literature that considers the relationship between religions and an integral concept of Sustainable Development, including its three dimensions (social, economic and ...
Implementing pedagogical approaches for ESD in initial teacher training at spanish Universities
(Sustainability, 2019-09-09)
This article belongs to the Special Issue Sustainability in Teacher Education
Barreras para la sostenibilidad integral en la Universidad
(Revista Iberoamericana de Educación, 2017)
Monográfico: Desarrollo sostenible y educación superior en un mundo global
Aportaciones de la Laudato si’ en el contexto de la Agenda 2030 para el Desarrollo Sostenible
(Scripta Theologica, 2016)
El papa Francisco ha participado en
acuerdos internacionales sobre Desarrollo Sostenible
que se han realizado en 2015 y como precedente
ha publicado la encíclica social Laudato si’. Este
artículo ...