Show simple item record

dc.contributor.authorMartorell, Cristina
dc.contributor.authorserra folch, carolina
dc.date.accessioned2019-11-29T14:10:21Z
dc.date.available2019-11-29T14:10:21Z
dc.date.issued2018-11
dc.identifier.citationMartorell Castellano, Cristina; Serra Folch, Carolina. «L’ús de la netnografia com a eina metodològica per a l’anàlisi de comunitats virtuals de marca: el cas d’Estrella Damm». Comunicació. Revista de Recerca i d´Anàlisi, 2018, vol. 35, núm. 2, p. 67-82. Disponible en: <https://publicacions.iec.cat/repository/pdf/00000265/00000011.pdf>. Fecha de acceso: 29 nov. 2019. DOI: 10.2436/20.3008.01.173ca
dc.identifier.issn2014-0304ca
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12328/1364
dc.description.abstractAquest article presenta una tècnica d’investigació útil per analitzar comunitats virtuals de marca: la netnografia. A més de descriure les característiques, els usos, les limitacions i les consideracions ètiques d’aquesta tècnica d’investigació, es proposa un model funcional per a l’anàlisi netnogràfica de comunitats de marca virtuals, que s’aplica a l’anàlisi de la comunitat d’Estrella Damm a la xarxa social Facebook en dos moments concrets —juny del 2012 i maig del 2017— per constatar quina n’ha estat l’evolució. Es conclou que, en els darrers cinc anys, la marca ha reformulat i millorat notablement la seva estratègia digital, en tant que es percep una clara aposta per la creació de continguts originals per als seus canals digitals i per la participació proactiva en les converses amb els membres de la seva comunitat, cosa que no s’apreciava en l’anàlisi netnogràfica duta a terme l’any 2012.ca
dc.description.abstractThis paper introduces a research technique, netnography, that can be used to analyze online brand communities. We will describe how it works, its limitations and some ethical considerations, and we will propose a functional model for analyzing online brand communities that we will later apply to the analysis of the Estrella Damm community on Facebook at two specific moments, June 2012 and May 2017, in order to observe its evolution. The results obtained show that, in the last five years, the brand has revised and improved its digital strategy, as we have noticed a clear commitment to create original content for its digital profiles and a proactive attitude with its fans: i.e. joining their conversations. These were aspects which were not observed in the analysis carried out in 2012.ca
dc.format.extent16ca
dc.language.isocatca
dc.publisherInstitut d'Estudis Catalansca
dc.relation.ispartofComunicació. Revista de Recerca i d´Anàlisica
dc.relation.ispartofseries35;2
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherXarxes socials en líniaca
dc.subject.otherOnline social networksca
dc.subject.otherRedes sociales en Internetca
dc.subject.otherFacebook (Firma)ca
dc.titleL’ús de la netnografia com a eina metodològica per a l’anàlisi de comunitats virtuals de marca: el cas d’Estrella Dammca
dc.title.alternativeThe use of netnography as a research method to analyze online brand communities: the case of Estrella Dammca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.subject.udc316ca
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.2436/20.3008.01.173ca


Files in this item

 
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint