Search
Now showing items 1-10 of 15
Holistic approaches to develop sustainability and research competencies in pre-service teacher training
(MDPI, 2018-10)
Since the Sustainable Development Goals (SDGs) came into effect, both UNESCO and other international organisations recommend empowering youth to implement the SDGs in universities. Getting started with ...
Religions and global sustainability. A research study in Catalonia (Spain)
(ECSDEV, 2016)
There is very little scientific literature that considers the relationship between religions and an integral concept of Sustainable Development, including its three dimensions (social, economic and ...
Aportaciones de la Laudato si’ en el contexto de la Agenda 2030 para el Desarrollo Sostenible
(Universidad de Navarra, 2016)
El papa Francisco ha participado en
acuerdos internacionales sobre Desarrollo Sostenible
que se han realizado en 2015 y como precedente
ha publicado la encíclica social Laudato si’. Este
artículo ...
Social Accountability 8000 standard certification: analysis of worldwide diffusion
(Elsevier Ltd., 2015-04-15)
This study analyzes the worldwide diffusion of the Social Accountability 8000 standard certification in sixty-five countries and sixty-six activity sectors from 1999 to 2011. The logistic curve model ...
Implementing pedagogical approaches for ESD in initial teacher training at spanish Universities
(MDPI, 2019-09-09)
Within the framework of the United Nations 2030 Agenda for Sustainable Development, four case studies of the degree in Primary Education at three Spanish universities are analyzed. The aim is to study ...
A closer look at the 'Global Reporting Initiative' sustainability reporting as a tool to implement environmental and social policies: a worldwide sector analysis
(Wiley-Blackwell, 2013-07-11)
This study analyses the worldwide diffusion of the Global Reporting Initiative’s (GRI) Sustainability Report in all economic sectors from 1999-2011. The logistic curve model (s-shaped curve) is used to ...
Competencias genéricas en sostenibilidad en la educación superior. Revisión y compilación
(Sociedad Española de Estudios de la Comunicación, 2013)
Este artículo presenta una revisión sobre las competencias genéricas en sostenibilidad en la Educación Superior y aporta una compilación de estas competencias en sostenibilidad, como instrumento para ...
Evaluar competencias en sostenibilidad en los grados y posgrados de educación: propuesta de un instrumento
(Universitat Autònoma de Barcelona, 2019)
Este estudio presenta una revisión de competencias genéricas en sostenibilidad (CS) en Educación Superior y proporciona una compilación de estas CS mediante una rúbrica que sirve como instrumento para ...
Territorios intermedios en la Región Metropolitana de Barcelona: identidad y reciclaje
(Ministerio de Fomento, 2010)
La construcción del territorio metropolitano, únicamente guiada por criterios funcionales,
deriva en su empobrecimiento visual y cívico. En este sentido, resultan especialmente preocupantes
los extensos ...
The worldwide diffusion of the global reporting initiative: what is the point?
(Elsevier Ltd, 2012-09)
This study analyzes the worldwide diffusion of the Global Reporting Initiative (GRI) from the viewpoint of both a macro- and a microanalysis using data from the first decade of this century. For the ...