UIC BarcelonaArxiu Digital
    • English
    • català
    • Spanish
  • English 
    • English
    • català
    • Spanish
  • Login
Search 
  •   Home
  • Recerca
  • Articles
  • Search
  •   Home
  • Recerca
  • Articles
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use the filters to refine the search results

Now showing items 1-10 of 56

  • Sorting options
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Date Asc
  • Date Desc
  • Results per page
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
 

Innovación educativa: experimentar con las TIC y reflexionar sobre su uso 

Domingo-Coscollola, María; Fuentes Agustó, Marta (Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación, 2010-01)
El artículo se enmarca en una investigación del grupo de Didáctica y Multimedia (DIM) de la UAB que realizamos sobre la incorporación de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC), ...
 

Didactic strategies to promote competencies in sustainability 

Tejedor, Gemma; Segalàs, Jordi; Fernández Morilla, Mónica; Fuertes Camacho, M. Teresa; Ruiz-Morales, Jorge; Gutiérrez, Ibón; García-González, Esther; Aramburuzabala, Pilar; Hernández, Àngels (Sustainability, 2019-04-08)
Higher education is a principal agent for addressing the sustainable development goals proposed by the 2030 Agenda, because of its key mission of knowledge generation, teaching and social innovation ...
 

Holistic approaches to develop sustainability and research competencies in pre-service teacher training 

Albareda-Tiana, Silvia; Vidal Raméntol, Salvador; Pujol Valls, Maria; Fernández Morilla, Mónica (Sustainability, 2018-10)
Since the Sustainable Development Goals (SDGs) came into effect, both UNESCO and other international organisations recommend empowering youth to implement the SDGs in universities. Getting started with ...
 

The role of universities in shaping the evolution of Silicon Valley’s ecosystem of innovation 

Piqué, Josep M.; Berbegal-Mirabent, Jasmina; Etzkowitz, Henry (Triple Helix Journal, 2020)
Universities play a unique role in ecosystems of innovation. They interact with the other agents of the Triple Helix model, developing their functions in relation to each other and together with industry ...
 

La comprensión de la relación Inversa en la división en edades tempranas 

Fuentes Loss, Mariana; Patricia, Olmos (REDIMAT – Journal of Research in Mathematics Education, 2019-10-24)
El objetivo de este trabajo es contribuir al estudio de la génesis de la comprensión de la relación inversa entre los términos de la división en una muestra de niños de primer y segundo curso de educación ...
 

El TFG como elemento de mejora de la calidad en la evaluación del módulo prácticum: propuesta de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC) 

Fuertes Camacho, M. Teresa; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen (REDU. Revista de Docencia Universitaria, 2012-08)
La evaluación de las prácticas educativas sigue, en general, un proceso sistemático que se articula en torno al eje tutor o tutora de la escuela, tutor o tutora de prácticas de la universidad y ...
 

The involvement of future generations in the circular economy paradigm: an empirical analysis on aluminium packaging recycling in Spain 

Buil Gazol, Maria Pilar; Roger-Loppacher, Olga; Selvam, Rejina M.; Prieto-Sandoval, Vanessa (Sustainability, 2017-12-15)
The European circular economy action plan, launched in 2015 includes a group of measures aligned with the 3r principles. To meet recycling goals, valuable materials such as aluminium must have packaging ...
 

Do it yourself in education: leadership for learning across physical and virtual borders 

Domingo Coscollola, María; Arrazola Carballo, Judith; Sancho Gil, Juana Mª (International Journal of Educational Leadership and Management, 2016-01)
Today more than ever, educational institutions need educational leaders who are able to promote profound, substantive and sustainable change. This paper is based on the efforts and results of the first ...
 

La elaboración del portafolio a través del trabajo cooperativo y la autoevaluación 

Arís Redó, Núria; Fuentes Loss, Mariana (Revista Iberoamericana de Educación, 2016-07-15)
En este artículo presentamos una experiencia de elaboración de un portafolio combinada con talleres cooperativos y actividades de autoevaluación. Participaron de ella un grupo de 65 estudiantes de la ...
 

La competencia comunicativa oral de los estudiantes de los grados de educación infantil y educación primaria. Análisis, diagnóstico e intervención para la mejora 

Pujol Valls, Maria; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Graell Martín, Mariona; Fuertes Camacho, M. Teresa; Fuentes Loss, Mariana; Escobar Gómez, Rocío (Revista CIDUI. Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, 2018)
El objetivo general de la investigación es realizar un estudio diagnóstico de la competencia oral de los futuros maestros en dos momentos distintos de sus estudios. La muestra ha sido de 95 participantes, ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 6


UIC Barcelona
 
Contact Us | Legal notice
With collaboration of
CSUC
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Filter

AuthorFuentes Loss, Mariana (9)Balaguer Fàbregas, Maria Carmen (7)Carrillo Aguilera, Carmen (5)Domingo Coscollola, María (5)Fuertes Camacho, M. Teresa (5)Domingo-Coscollola, María (4)Graell Martín, Mariona (4)Sancho Gil, Juana Mª (4)Vidal Raméntol, Salvador (4)Albareda-Tiana, Silvia (3)... Show moreSubject
37 (56)
378 (10)Ensenyament universitari (9)Aprendizaje (8)Aprenentatge (8)Learning (8)Education, Higher (7)Enseñanza superior (7)Educació (6)Educación (6)... Show moreIssue Date2010 - 2020 (50)2000 - 2009 (4)1990 - 1999 (1)


UIC Barcelona
 
Contact Us | Legal notice
With collaboration of
CSUC