Show simple item record

dc.contributor.authorJiménez-Yáñez, Ricardo-María
dc.date.accessioned2019-07-18T11:56:07Z
dc.date.available2019-07-18T11:56:07Z
dc.date.issued2014-12
dc.identifier.citationJiménez-Yáñez, Ricardo-María. «Metadiscurso y persuasión: estudio de editoriales de periódicos españoles sobre la muerte de Osama Bin Laden». Discurso & Sociedad, 2014, vol. 8, núm. 4, p. 589-622. Disponible en: <http://www.dissoc.org/ediciones/v08n04/DS8%284%29Jimenez.pdf>. Fecha de acceso: 18 jul. 2019.ca
dc.identifier.issn1887-4606ca
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12328/1190
dc.description.abstractEste artículo pretende estudiar si los mecanismos del metadiscurso contribuyen a la persuasión a través del logos, ethos y pathos –categorías de la retórica de Aristóteles– en los editoriales relacionados con la muerte de Osama bin Laden. El corpus del trabajo comprende 16 editoriales de periódicos españoles significativos. Se ha seguido el enfoque del metadiscurso de Hyland como marco del presente estudio.ca
dc.description.abstractThe present study examines whether metadiscursive resources contribute to the rational, credible and affective appeals (the logos, ethos and pathos of Aristotle's Rhetoric) found in editorials about Osama bin Laden’s death. The corpus for this study comprises 16 editorials from major Spanish newspapers. Hyland’s model of metadiscourse is employed as the framework for the present study.ca
dc.format.extent34ca
dc.language.isospaca
dc.publisherCentre of Discourse Studiesca
dc.relation.ispartofDiscurso & Sociedadca
dc.relation.ispartofseries8;4
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherPersuasió (Retòrica)ca
dc.subject.otherPersuasion (Rhetoric)ca
dc.subject.otherPersuasión (Retórica)ca
dc.subject.otherRetóricaca
dc.subject.otherRetòricaca
dc.subject.otherRhetoricca
dc.titleMetadiscurso y persuasión: estudio de editoriales de periódicos españoles sobre la muerte de Osama Bin Ladenca
dc.title.alternativeMetadiscourse and persuasion: A study of Spanish newspaper editorial son the death of Osama Bin Ladenca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.subject.udc80ca


Files in this item

 
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint