Show simple item record

dc.contributor.authorBuil-Cosiales, Pilar
dc.contributor.authorRoger, Olga
dc.contributor.authorMarimon, Frederic
dc.date.accessioned2019-06-21T12:37:43Z
dc.date.available2019-06-21T12:37:43Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationBuil-Cosiales, Pilar; Roger-Loppacher, Olga; Marimon Viadiu, Frederic. «The impact of SMS messages on young people's participation in recycling campaigns». Comunicación y Sociedad, 2014, vol. 27, núm. 1, p. 161-182. Disponible en: <https://www.unav.edu/publicaciones/revistas/index.php/communication-and-society/issue/view/1274>. Fecha de acceso: 21 jun. 2019ca
dc.identifier.issn0214-0039ca
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12328/1083
dc.description.abstractWaste has become a real problem in developed countries; in Spain, municipal waste generated is higher than the European average. To encourage real change in citizens’ behaviour in order to achieve a more environmentally friendly society is essential for real sustainable development. The aim of this article is to investigate the effectiveness of workshops and text messages in promoting aluminum recycling among adolescents through quantitative and qualitative investigations, specifically focus groups and questionnaires to young people between 14 and 18 years old. The conclusions of this study provide elements of information that are of interest of those involved in the management of environmental information, and particularly in the designing of communication campaigns to promote recycling among young people more effectively.ca
dc.description.abstractLos residuos se han convertido en un verdadero problema en las sociedades desarrolladas; en España, la generación de residuos está por encima de la media europea. Conseguir un cambio de actitud en la población para que adquiera comportamientos más respetuosos con el medio ambiente resulta imprescindible. El objeto de este artículo es estudiar la efectividad de los mensajes SMS a la hora de promover el reciclado de envases de aluminio en los adolescentes. Para ello se ha empleado una metodología cualitativa y cuantitativa, concretamente, se han realizado grupos de discusión y cuestionarios a jóvenes entre 14 y 18 años. Las conclusiones aportan elementos de interés para los gestores en comunicación ambiental.ca
dc.format.extent22ca
dc.language.isoengca
dc.relation.ispartofComunicación y Sociedadca
dc.relation.ispartofseries27;1
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherServei de missatges curtsca
dc.subject.otherText messagesca
dc.subject.otherAdolescènciaca
dc.subject.otherAdolescenceca
dc.subject.otherAdolescenciaca
dc.subject.otherAplicacions mòbilsca
dc.subject.otherMobile appsca
dc.subject.otherMensajes de textoca
dc.titleThe impact of SMS messages on young people's participation in recycling campaignsca
dc.title.alternativeEl impacto de los SMS entre los adolescentes en campañas de reciclajeca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.subject.udc33ca
dc.subject.udc36ca
dc.subject.udc37ca


Files in this item

 
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint