Browsing Ciències Econòmiques i Socials by Author "Cristobal-Fransi, Eduard"
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La calidad de la consultoría especializada en ISO 9000: un modelo de evaluación
Marimon, Frederic; Cristobal-Fransi, Eduard (Revista de Estudios Empresariales. Segunda época, 2007)El crecimiento en el número de certificaciones en el estándar del sistema de calidad ISO 9000 ha provocado un fuerte impulso en la demanda de servicios de consultoría especializados en estos sistemas. ... -
Caracterización de las almazaras cooperativas catalanas
Montegut Salla, Yolanda; Cristobal-Fransi, Eduard; Marimon, Frederic (REVESCO. Revista de estudios cooperativos, 2007)En el presente artículo hemos tratado de analizar las características de las almazaras cooperativas catalanas con la finalidad de destacar no solamente sus elementos más importantes de gestión sino ... -
Critical factors in the evaluation of online media: creation and implementation of a measurement scale (e-SQ-Media)
Cristobal-Fransi, Eduard; Hernández Soriano, Francisco; Marimon, Frederic (Universal Access in the Information Society, 2017-03)This paper seeks to develop and validate a measurement scale of perceived quality in the online media (e-SQ-Media), and to explore the influence of perceived quality on satisfaction and loyalty in the ... -
La gestión de las cooperativas agrarias: tipificación de las cooperativas del sector oleícola de Catalunya
Cristobal-Fransi, Eduard; Montegut Salla, Yolanda; Marimon, Frederic (CIRIEC-España, Revista de Economía Pública, Social y Cooperativa, 2007-10)Las cooperativas constituyen el eje básico de la Economía Social en el sector agrario, tanto por su importancia empresarial como por las características propias de su organización. El presente trabajo ... -
La gestión del supermercado virtual: Tipificación del comportamiento del cliente online
Cristobal-Fransi, Eduard; Marimon, Frederic (Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa, 2011-01)Este artículo analiza diferentes elementos que influyen en el comportamiento de compra del cliente de un supermercado online. Estos elementos están relacionados tanto con aspectos estéticos del sitio ... -
La influencia de la calidad percibida en el sector de la distribución alimentaria por internet: perspectiva multidimensional aplicada a un supermercado online
Marimon, Frederic; Cristobal-Fransi, Eduard (Revista de Estudios Empresariales. Segunda época, 2012-07-02)Desde la publicación de los primeros trabajos para evaluar la calidad en los servicios durante los años 80 han aparecido nuevos instrumentos de medición especializados en ámbitos concretos. Así, con la ... -
Purchasing behaviour in an online supermarket: the applicability of E-S-QUAL
Marimon, Frederic; Vidgen, Richard; Barnes, Stuart; Cristobal-Fransi, Eduard (International Journal of Market Research, 2010)Purpose: The purpose of this paper is twofold: (i) to assess the applicability of the four dimensions of online service quality as proposed in the E-S-QUAL scale to the setting of an online supermarket; ... -
The management of agrarian cooperatives: cooperatives’ typologies in the olive oil sector in Spain
Montegut Salla, Yolanda; Cristobal-Fransi, Eduard; Marimon, Frederic (Review of International Comparative Management, 2010-10)Cooperatives are the basis of the social economy in many agricultural sectors. The present research work investigates the management situation of the olive oil cooperatives in Spain. The study identifies ... -
The singularity of agrarian cooperatives management: cooperatives positioning in the olive oil sector in Spain
Montegut Salla, Yolanda; Cristobal-Fransi, Eduard; Marimon, Frederic (International Journal of Business and Management, 2011-06)Cooperatives are the basis of the social economy in many agricultural sectors. This research work investigates the management situation of the olive oil cooperatives in Spain. The study identifies a ... -
The spanish e-retailing customers segmentation
Cristobal-Fransi, Eduard; Marimon, Frederic; Daries, Natalia; Montegut Salla, Yolanda (Review of International Comparative Management, 2010-12)This article analyses different factors that influence the purchasing behaviour of online supermarket customers. These factors are related to both the appearance of the website as well as the processes ...