Show simple item record

dc.contributorArbós Bertrán, Albert
dc.contributorTintoré Espuny, Mireia
dc.contributorUniversitat Internacional de Catalunya. Departament d'Humanitats
dc.contributor.authorViladrosa i Clua, Jordi
dc.date.accessioned2023-03-29T15:37:26Z
dc.date.available2023-03-29T15:37:26Z
dc.date.issued2011-04-12T18:45:38Z
dc.date.issued2011-01-26
dc.date.issued2010-12-02
dc.date.issued2011-01-24
dc.identifier9788469395776
dc.identifierhttp://www.tdx.cat/TDX-0124111-140003
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10803/9337
dc.identifierB.4473-2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10803/9337
dc.description.abstractL'aportació principal d'aquesta tesi doctoral consisteix en un instrument polièdric per a l'avaluació de la funció docent del professorat de secundària basada en indicadors agrupats en quinze àmbits diferents, que poden ser relacionats amb unes determinades competències professionals de la docència. D'acord amb l'objectiu de la recerca, l'instrument ha estat validat pel sistema de judici d'experts i se n'ha dut a terme diverses proves pilot. Es tracta d'una investigació avaluativa aplicada que permet obtenir informació rellevant per facilitar la presa de decisions, tant de tipus formatiu (reflexió crítica de la pròpia pràctica docent) com de tipus sumatiu (rendició de comptes). L'instrument es pot aplicar en la modalitat d'avaluació interna i contempla l'autoavaluació (el propi professor): portafolis i autoinforme; i l'heteroavaluació (parell acadèmic i directiu): observació de classes i entrevista. Aquests instruments poden ser útils per a la gestió de la millora de la qualitat educativa, considerada en el context del projecte educatiu de cadascun dels centres que l'apliquin.
dc.description.abstractThe main contribution of this thesis is a multifaceted instrument for the assessment of teaching for secondary school teachers based on indicators, grouped into fifteen different fields, which may be associated with certain professional teaching skills. According to the purpose of research, the instrument has been validated by experts and several pilot tests have been carried out. It consists on an evaluative research applied to obtain relevant <br/>information to facilitate decision making, either formative (critical reflection of their own teaching practice) or summative (assessment results). The instrument can be applied in the form of internal evaluation and includes self-evaluation (teacher's own): self-report and portfolio; and peer evaluation (academic peer and a member of the board) class observation and interview. These instruments can be useful for the management of education quality improvement, considered in the context of the educational project of each of the schools that apply it.
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.languagecat
dc.publisherUniversitat Internacional de Catalunya
dc.rightsADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.sourceTDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subjectdeontology
dc.subjectimpact assessment
dc.subjectassessment tools
dc.subjectindicators
dc.subjectprofessional competencies
dc.subjectteaching evaluation
dc.subjectevaluative culture
dc.subjectdeontologia
dc.subjectQuality of the educational system
dc.subjectindicadors
dc.subjectinstruments d'avaluació
dc.subjectconseqüències avaluació
dc.subjectavaluació funció docent
dc.subjectcompetències professionals
dc.subjectcultura avaluativa
dc.subjectQualitat del sistema educatiu
dc.subjectCiències Socials i Jurídiques
dc.subject371
dc.titleProposta d'instrument polièdric per a l'avaluació de la funció docent del professorat de secundària
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint