Redesigning the process
To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10803/691507
Author
Other authors
Date of defense
2024-06-25T17:51:29Z2024-05-17
2026-05-17T02:00:00Z
Abstract
Aquesta tesi explora el potencial transformador de redisenyar els processos arquitectònics per fomentar la innovació, la col·laboració i la sostenibilitat. La introducció estableix l'escenari destacant els reptes evolutius que enfronta la disciplina arquitectònica, emfatitzant la necessitat de superar els paradigmes tradicionals cap a enfocaments més inclusius, adaptables i èticament responsables.
A través d'una sèrie d'experiments en estudis de disseny i llocs de construcció, aquesta recerca explora el concepte de prendre riscos perpetus, testant nous mètodes i abraçant una estratègia de canvi en l'educació i pràctica arquitectònica. El tema central gira entorn de l'alliberament dels processos arquitectònics de plantejaments dogmàtics per impulsar la disciplina cap endavant.
La conclusió consolida aquestes idees, emfatitzant la importància de l'obertura en els processos arquitectònics i la participació activa de diversos actors. Posant de manifest el valor de la col·laboració entre disciplines, l'adaptabilitat a contextos canviants i la responsabilitat ètica dels arquitectes en la conformació del nostre entorn construït.
This thesis delves into the transformative potential of redesigning architectural processes to foster innovation, collaboration, and sustainability. The introduction sets the stage by highlighting the evolving challenges faced by the architectural discipline, emphasizing the need to move beyond traditional paradigms towards more inclusive, adaptable, and ethically responsible approaches.
Through a series of experiments in design studios and building sites, this research explores the concept of perpetual risk-taking, testing new methods, and embracing a shifting strategy in architectural education and practice. The central theme revolves around liberating architectural processes from dogmatic approaches to propel the discipline forward.
The conclusion consolidates these ideas, emphasizing the importance of openness in architectural processes and the active involvement of diverse stakeholders. It underscores the value of collaboration across disciplines, adaptability to changing contexts, and the ethical responsibility of architects in shaping our built environment.
Document Type
Thesis
Published version
Language
English
Subjects and keywords
Experimental Design Methods
Shifting strategies
Experimental Architectural Pedagogies
Authentic knowledge Production
Cross-Disciplinary Approaches
Inclusion
Sustainable futures
Architectural ethics
Arquitectura
72
Pages
235 p.
application/pdf
Publisher
Universitat Internacional de Catalunya
Recommended citation
This citation was generated automatically.
This item appears in the following Collection(s)
Rights
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

