Show simple item record

dc.contributor
dc.contributorVilanou, Conrad
dc.contributorCamps Bansell, Jaume
dc.contributorUniversitat Internacional de Catalunya. Departament de Ciències de l'Educació
dc.contributor.authorUreta i Buxeda, Xavier
dc.date.accessioned2023-03-29T15:59:59Z
dc.date.available2023-03-29T15:59:59Z
dc.date.issued2014-03-21T11:02:02Z
dc.date.issued2014-03-21T11:02:02Z
dc.date.issued2014-02-24
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10803/132283
dc.identifierB 8062-2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10803/132283
dc.description.abstractLa pedagogia ha quedat com desplaçada de les escoles. Si bé des del segle XVIII s’ han reconegut les aportacions fetes per grans pensadors i personalitats acreditades com a pedagogs, els posseïdors d'un títol en pedagogia no han acabat de tenir cabuda a les institucions educatives, ni tan sols a partir d’un reconeixement específic oficial. En aquest treball, després de fer una anàlisi inicial sobre aquestes qüestions, a partir de la mirada fenomenològica hermenèutica del relat de la seva història de vida, l’autor tracta de fonamentar la necessitat de la incorporació a les institucions educatives de la figura del pedagog professional. En el seu relat, la part central de la tesi descriu la seva experiència professional de gairebé quaranta anys a diverses escoles i institucions, dels quals trenta ha ocupat diversos càrrecs de responsabilitat. Al llarg de la narració d’aquesta experiència s’hi troben situacions i vivències personals que, a partir de la seva lectura, poden evocar en el lector espais de reflexió pedagògica sobre temes relacionats en quatre àmbits: el de les persones, el de les institucions, l’escolar, i el cívico-polític. A mode de conclusions, se suggereixen pistes de reflexió pedagògica i línies d’acció conduents a la definició i els requisits que ha de reunir un pedagog professional expert.
dc.format441 p.
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.languagecat
dc.publisherUniversitat Internacional de Catalunya
dc.rightsL'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.sourceTDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subjectPedagogia
dc.subjectHistòria de vida
dc.subjectFenomenologia
dc.subjectHermenèutica
dc.subjectExperiència Personal
dc.subjectExpertesa
dc.subjectEducació
dc.subject371
dc.titleVers la identitat del pedagog: una construcció vital i professional
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint